قصه‌ی این رویداد

صفحه اصلی > قصه‌ی این رویداد

 قصه‌ی اول: بازی‌های رایانه‌ای جذاب و پرکشش هستند؛ تا جایی که ساعت‌ها می‌توانند مخاطب خود را پای کامپیوتر و موبایل میخکوب کنند.

قصه‌ی دوم: تمرینات ورزشی در طولانی‌مدت می‌توانند خسته‌کننده و ملال‌آور باشند؛ به ویژه حس رقابت که انگیزه‌ی مهمی برای ورزشکاران هست، کمتر در تمرینات فردی مشاهده می‌شود.

قصه‌ی سوم: کودکانی که دچار بیماری‌های مادرزادی هستند یا آسیب و تروما آن‌ها را ناچار به انجام حرکات فیزیوتراپی و توانبخشی و کاردرمانی کرده است، به سختی راضی به انجام صحیح حرکات درمانی می‌شوند و خانواده‌ها را که بار هزینه‌های گزاف درمان را باید به دوش بکشند، از این جهت هم دچار مشکل و دردسر می‌کند. 

نوآوردگاه بازی‌های رایانه‌ای حرکتی اصفهان تلاشی برای مرتبط کردن این سه قصه با هم و روایت یک داستان جذاب و کاربردی از ترکیب بازی‌های رایانه‌ای با ورزش و درمان است.
در این رویداد، بازی‌های رایانه‌ای یا موبایلی طراحی می‌کنیم که ورودی آن‌ها به‌جای ماوس و کیبورد و صفحه‌ی لمسی، حرکت فیزیکی باشد. یک بازی رایانه‌ای-ورزشی (Exergame) هم تمرین ورزشی را برای ورزشکار جذاب‌تر می‌کند و هم اطلاعات دقیقی از توانایی او را در پشت‌پرده‌ی بازی برای مربی فراهم می‌کند تا بتواند برنامه‌ریزی دقیقتری برای تمرینات آتی او داشته باشد. بازی‌های درمانی (Therapeutic Games) کودک تحت درمان را محو خود می‌کنند و او را ترغیب می‌کنند بدون خستگی به تمرین درمانی خود بپردازد. امتیاز کسب‌شده در بازی و اطلاعات جنبی جمع‌آوری شده‌ی دیگر برای درمانگر بسیار گرانبها هستند و برای برنامه‌ریزی ادامه‌ی درمان و همینطور پژوهش در زمینه‌ی درمان‌های مبتنی بر بازخورد بسیار مفید هستند.

این نوآوردگاه در تاریخ 28  تا 31 شهریورماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و فرصتی برای ارائه‌ی محصولات مبتنی بر ترکیب بازی رایانه‌ای و حرکت است.